De verleiding van Roermond.
Met heel veel plezier hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan een project voor de gemeente Roermond. Een chique storebox waarmee de gemeente komend jaar op pad gaat naar grote makelaarskantoren en retail- en horecaformules in binnen- en buitenland. Doel is de leegstand tegen te gaan en minimaal tien tot vijftien nieuwe winkels, ketens of ondernemers in 2018 in het kernwinkelgebied te verwelkomen.
Het Roermondje is uitgelaserd in een stratenpatroon en de tien folders vertellen het unieke verhaal van de verschillende winkelgebieden, horeca, het culturele aanbod en de historie. Het concept van de verleiding wordt meteen zichtbaar: door de gestanste letters en het stratenplan vang je al een glimp op van wat Roermond te bieden heeft. In de box ligt de inhoudsopgave en 10 folders, een flexibel systeem zodat de boekjes per stuk geactualiseerd kunnen worden. Elke folder heeft een eigen uitstraling, passend bij het unieke verhaal wat in die folder verteld wordt. Door het gebruik van de labels zie je meteen bij het openen van de box alle folders liggen, ze verwijzen naar de inhoudsopgave en je kunt ze er makkelijk uit pakken. Roermond kust je! We zijn supertrots.
Inge Korten en Margot Meijer (Belicht) bedachten het concept en namen respectievelijk het design en de copy/interviews en portretten voor hun rekening. Joke Beljaars (Bureau Cocoon) was verantwoordelijk voor de fotografie. De begeleiding lag in handen van Hella Hendriks van Exit Communicatie, en het drukwerk werd gedaan door ARSprintmedia. Van de box zijn 200 Nederlandse en 100 Engelse exemplaren gedrukt.