Logo & huisstijl – Destination Unknown

Voor Stichting Destination Unknown (DU) ontwikkelde ik een nieuw logo en huisstijl. DU is een non-profit organisatie die jonge kunstenaars een werkperiode biedt in panden die tijdelijk leeg staan; wachtend op een nieuwe eigenaar of klaar voor de sloop. Kunstenaars worden uitgedaagd site-specifiek werk te ontwikkelen. DU is een nomadische organisatie, wat betekent dat ze…

Lees verder!

Posters & folders – Odapark

Voor Odapark ontwierp ik een aantal posters, folders & flyers. Odapark is een centrum voor hedendaagse kunst in Venray, waar eigenzinnige en grensverleggende kunst op een toegankelijke manier tentoongesteld wordt. De posters kondigen nieuwe tentoonstellingen aan, en de folders en flyers geven de bezoekers alle informatie over de inhoud. Op alle uitingen staan elke keer…

Lees verder!

Magazine – Cwartier

Samen bereik je meer – een open deur? Toch moet je voor het beste resultaat de juiste deur zien te vinden. Binnen Perron C hebben we die gevonden. Zo maakten we onlangs samen dit magazine voor Cwartier. Samen met Peter Pagie was ik verantwoordelijk voor het ontwerp. Saskia Verdonschot deed de (hoofd)redactie en begeleiding, Joke…

Lees verder!

Logo & huisstijl – Marjan Jansen

Voor krachtcoach Marjan Jansen ontwikkelde ik een nieuwe huisstijl en logo. Het beeldmerk is gebaseerd op een vicieuze cirkel die je de goeie kant op kunt laten draaien als je vanuit je essentie leeft. Door de cirkel in tweeën te delen met een horizon verwijst het beeldmerk naar evenwicht, yin-yang en naar een open, positieve…

Lees verder!

Logo, huisstijl & gedichten – Dichter bij Weert

Centrummanagement Weert presenteerde begin 2021 de campagne Dichter bij Weert. In maart werd een dichtwedstrijd georganiseerd, waarbij een vakkundige jury uit de inzendingen een selectie maakte van de mooiste gedichten. Vervolgens zijn 35 locaties in de Weerter binnenstad voorzien van een gedicht op de etalageruit. Deze gedichten vormen nu een bijzondere wandelroute door het centrum…

Lees verder!

Magazine – OncoZON

OncoZON is een oncologisch netwerk van negen Limburgse en Brabantse ziekenhuizen en bestralingskliniek Maastro in Maastricht. Samen binden zij de strijd aan tegen kanker. In een magazine wilden ze laten zien hoeveel meer je voor patiënten kunt bereiken als je over je eigen muren durft heen te kijken en de krachten bundelt.   Wij makers…

Lees verder!

Logo, huisstijl en diverse huisstijldragers – RICK

RICK scherpte eind 2019 haar missie en visie aan voor zichzelf en benaderde mij met de vraag om hier een passende huisstijl bij te maken. Voorheen lag de nadruk vooral op amateurkunst en vaardigheden leren. Terwijl RICK ook veel activiteiten in onderwijs en maatschappij onderneemt, en mensen ook naar RICK komen om hun hoofd leeg…

Lees verder!

Logo, huisstijl & website – Byner

Voor de splinternieuwe Salesforce app Byner van Talent Peaks mocht ik een logo, huisstijl, iconen, diverse visuals en een website ontwerpen. Met de Byner app is makkelijk ‘in te haken’ op andere Salesforce apps. Vanuit deze gedachte is de naam en het logo ontstaan. Het idee van de karabijnhaak heb ik doorvertaald naar de huisstijl,…

Lees verder!

Bordspel – Mind Your Step

Zoveel mogelijk wereldburgers op de kwaliteit van aandacht te attenderen, dat is nog eens een mooi doel he? Het is de missie van specialisten in mindfulness Attention Please. Om mindfulness op een laagdrempelige manier voor iedereen toegankelijk te maken hebben ze het mindfulness spel ‘Mind your step’ ontwikkeld: het allereerste mindfulness bordspel in Nederland! Het…

Lees verder!

Logo & huisstijl – SchoenGeluk

Het leven is te mooi om stil te zitten. Daarom kwamen Margot Meijer en ik direct in actie toen Schoengeluk ons om een nieuw communicatieconcept vroeg. Nadat we de boodschap ‘mooiste design in combinatie met beste comfort’ hadden vertaald naar de doelgroep, maakten we een logo, pay-off, persbericht, briefpapier, uitnodigingen, advertenties, infokaarten, factuurpapier, draagtassen, bedankkaartjes, kortingsbonnen,…

Lees verder!

Artwork – Festival Diep aan de Waterkant

In opdracht van Diep Events ontwikkelde ik het nieuwe artwork voor festival Diep aan de waterkant 2018. Ooit begonnen als een uit de kluiten gewassen tuinfeest, is Diep aan de waterkant inmiddels het meest intieme house en techno concept van Weert en omstreken. Meer dan 15 (live)acts van nationale en internationale faam, oude bekenden, nieuwe…

Lees verder!

Storebox – Gemeente Roermond

De verleiding van Roermond. Met heel veel plezier hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan een project voor de gemeente Roermond. Een chique storebox waarmee de gemeente komend jaar op pad gaat naar grote makelaarskantoren en retail- en horecaformules in binnen- en buitenland. Doel is de leegstand tegen te gaan en minimaal tien tot vijftien…

Lees verder!

Logo – Weert van Horne Stad

In opdracht van de Gemeente Weert maakte ik het logo voor Weert van Horne Stad. Weert herdenkt in het jaar 2018 de gebeurtenissen die zich in 1568, 450 jaar geleden op een knooppunt in de geschiedenis, hebben afgespeeld. Toen werden Philips van Horne en Lamoraal van Egmont in Brussel onthoofd. Het logo gaat alle uitingen…

Lees verder!

Promotiemateriaal & publicatie – tentoonstelling TRANSCENDER

Begin april was de opening van tentoonstelling TRANSCENDER van beeldend kunstenaar Arte Colder in het Jacob van Hornemuseum in Weert. Hiermee werd voor mij een mooi ontwerpproject afgerond met veel verschillende uitingen. In samenwerking met Arte ontwierp ik de uitnodigingen, flyers, posters, advertenties, vitrines, zaaltekst en als kers op de taart een publicatie van 36…

Lees verder!

Boekontwerp – Druk, maar niet hinderlijk

Na het debuut van Bas Poell in 2015 kon het vervolg niet uitblijven. Op 12 november 2016 presenteerde Bas zijn nieuwe bundel: Druk, maar niet hinderlijk. Ik mocht deze prachtige bundel weer vormgeven.   Met Druk, maar niet hinderlijk weet Bas opnieuw de lachers aan zich te binden. Maar er is meer. Filosoferend over het…

Lees verder!

Oprichting, logo & huisstijl – Perron C

Eind 2012 heb ik, samen met Stef Mooren, Perron C opgericht: een collectief van ondernemers uit allerlei creatieve beroepen, zoals fotografie, videografie, communicatie, ontwerp, interieur en tekst. Voor meer info bekijk onze site: www.perron-c.nl.   Het logo en de huisstijl van Perron C ontwikkelde ik in samenwerking met Stef, samen verzorgen we alle grafische uitingen van het…

Lees verder!