Samen met Elise de Nooijer van Papertree ging ik aan de slag met een nieuwe look & feel voor Natuur- en Milieucentrum (NMC) Weert. Elise verzorgde een nieuwe marketingpropositie met bijbehorend communicatieplan en pay-off. Ik ontwikkelde een nieuw logo, huisstijl en diverse uitingen zoals vlaggen, bestickering en sjablonen.
NMC Weert bestaat uit een unieke combinatie van functies: thuishonk voor groene verenigingen, publiek toegankelijk bezoekerscentrum, toegangspoort Grenspark Kempen-Broek & centrum voor natuureducatie voor het gehele onderwijs. Bij NMC komt community, educatie en natuur dus op een unieke manier samen. Alle activiteiten van NMC kunnen geschaard worden onder een van de 3 functies, of een combinatie ervan.
Het logo staat symbool voor de 3 unieke functies die in NMC samen komen: 3 unieke vormen worden samen een nieuw en krachtig geheel. De mosgroene vorm staat voor natuur, de lavendelblauwe vorm staat voor educatie en de terracotta vorm staat voor community.
De vormen van het logo doen denken aan stapstenen, iets wat terugkomt in het complete communicatieconcept en de pay-off. Net zoals stapstenen je helpen om door een beek te navigeren, begeleidt NMC haar bezoekers op een reis door de natuur. De reis door de natuur kan je zien als het ontdekken, ervaren en leren van alles wat past binnen het thema van NMC. Dit past bij zowel het bezoeken van de tentoonstelling als het verkennen van de tuin, of een schoolexcursie samen met het IVN.
Passend bij de kernwaarden van NMC heeft de huisstijl een toegankelijke sfeer: gastvrij, rustig, positief, modern, fris en natuurlijk.