Voor Stichting Destination Unknown (DU) ontwikkelde ik een nieuw logo en huisstijl. DU is een non-profit organisatie die jonge kunstenaars een werkperiode biedt in panden die tijdelijk leeg staan; wachtend op een nieuwe eigenaar of klaar voor de sloop. Kunstenaars worden uitgedaagd site-specifiek werk te ontwikkelen. DU is een nomadische organisatie, wat betekent dat ze elk jaar op een andere locatie neerstrijkt.
Het nomadische aspect heb ik als uitgangspunt genomen voor de nieuwe huisstijl. Het logo heeft een organisch deel wat verwisselbaar is, zodat er elk jaar een andere locatie aan gekoppeld kan worden. Het logo ontwikkelt dus mee met de verschillende locaties, wat daarmee ook symbool staat voor de groei en ontwikkeling van de deelnemende kunstenaars, én voor de tijdelijkheid van de werkperiodes en locatie. Het leegstaande pand zal na de werkperiode weer veranderen door een nieuwe bestemming of sloop.
Het herkenbare en krachtige ‘DU’ is de hoofdvorm van het logo. In de algemene huisstijl wordt dit logo los gebruikt, soms als beeldmerk met DU en als het nodig is met de volledige naam van Destination Unknown. De hoofdvorm is zwart wit.
Ook de website heb ik volledig vernieuwd, deze is te bekijken op: destinationunknown.nu

Bij de verschillende edities wordt er elk jaar een unieke kleurcombinatie en een nieuw element toegevoegd aan de hoofdvorm: een kenmerkende vorm van de locatie: het silhouet van de plattegrond, gevel of het gehele gebouw. Bij de editie van 2022 is bijvoorbeeld de plattegrond van de de Heilig Hartkerk in Venlo toegevoegd achter het logo en elk jaar krijgt de stijl drie herkenbare kleuren.






