RICK scherpte eind 2019 haar missie en visie aan voor zichzelf en benaderde mij met de vraag om hier een passende huisstijl bij te maken. Voorheen lag de nadruk vooral op amateurkunst en vaardigheden leren. Terwijl RICK ook veel activiteiten in onderwijs en maatschappij onderneemt, en mensen ook naar RICK komen om hun hoofd leeg te maken, emoties te verwerken, te creëren, etc.
Ik ontwikkelde een nieuwe uitstraling die past bij alles waar RICK nu voor staat, met gebruik van het herkenbare RICK-rose van het vorige logo. Het woordmerk is opgebouwd uit verschillende ‘blokken’ die symbool staan voor de vele doelgroepen die ze bereiken, de multidisciplinaire aanpak, de diverse thema’s die ze aansnijden en de samenwerkingspartners waarmee ze werken. RICK brengt mensen in elke fase van hun leven in beweging met kunst en cultuur. Die ‘beweging’ is terug te vinden in het logo door het verspringen en de schuine stand van de letters. En RICK is trots op de impact die ze maken door mensen te raken, en in de regio. De i is daarom een uitroepteken.
Het logo is doorontwikkeld naar een nieuwe huisstijl waarin de vormen uit het logo overal terugkomen. Hiermee heb ik allerlei huisstijldragers ontworpen, zoals advertenties, ansichtkaarten, roll-up banners, posters, briefpapier, templates voor posters / flyers / nieuwsbrief / presentatie / offertes / facturen, compliments-kaarten, infographics, diploma’s, banners voor op de gevel, enveloppen, visitekaartjes, corporate brochure, jaarverslag en cadeaubon.















