In opdracht van Diep Events ontwikkelde ik het nieuwe artwork voor festival Diep aan de waterkant 2018. Ooit begonnen als een uit de kluiten gewassen tuinfeest, is Diep aan de waterkant inmiddels het meest intieme house en techno concept van Weert en omstreken. Meer dan 15 (live)acts van nationale en internationale faam, oude bekenden, nieuwe talenten en allerlei andere kunstzinnigheid. Diep richt zich naast de muziek op het verduurzamen van evenementen en legt verbindingen met culturele en creatieve initiatieven uit de regio.
De eerste stap voor een nieuwe branding werd gedaan door Communicatiebureau SAS: het schrijven van een merkplan. Naar aanleiding van het plan heb ik een concept ontwikkeld waar we Diep een nieuw gezicht mee kunnen geven. Wat Diep uniek maakt is de combinatie van familiegevoel-sfeer & experimenteel elektronisch, samen geven deze twee tegenovergestelde elementen Diep een hele eigen vibe. Door de twee elementen met elkaar te combineren, ontstaat er een nieuw beeld waar toch de herkenbaarheid van de oude vormgeving in behouden blijft. In het artwork verbindt Diep aan de waterkant deze twee onderdelen letterlijk met elkaar: bovenin zachte pastelkleuren en vintage elementen, onderin felle kleuren en zwartwit elementen die gebruikt worden in elektronische muziek. De nieuwe beelden en kleurencombinaties zijn in een aantal grafische uitingen doorgevoerd: posters, afbeeldingen voor social media, banners en op de website.